Service Design Practitioner

Dé beginnersopleiding voor startende service designers

Wilt u meer weten over Service Design en door middel van een intensieve stoomcursus de basis van Service Design onder de knie krijgen? Dan is dit de opleiding voor u. Aan het eind van deze drie dagen weet u de antwoorden op vragen als: Hoe haal ik de beste resultaten uit mijn mensen, budget en kanalen? Hoe betrek ik mijn klant meer bij mijn merk? Hoe maak ik fans van mijn klanten? Hoe zorg ik dat ik de juiste marketinginvesteringen doe?

LEER SERVICE DESIGN..


Service Design is dé methode om diensten te innoveren. Het is een combinatie van bewezen ontwerpprincipes en praktische technieken waarmee u uw dienstverlening optimaliseert, in samenwerking met uw klanten. Bovendien maakt Service design het veel eenvoudiger om uw campagnes efficiënter en persoonlijker te maken.



..EN ONTWERP EXCELLENTE KLANTERVARINGEN VAN BEGIN TOT EIND.


De Service Design Practitioner-opleiding is een intensieve, 3-daagse opleiding, waarin u vertrouwd raakt met de fundamenten van Service Design. U leert om uw dienst écht te ervaren vanuit het perspectief van uw klant. U leert om belangrijke klantinteracties en de typische klantreizen helder in kaart te brengen. En u leert hoe u, heel concreet, verbetering aanbrengt aan uw huidige klantbelevingen.



Tijdens de training leert u o.a.:
• De definitie, filosofie en basisprincipes van Service Design.
• Een overzicht van Service Design-technieken.
• Herkenbare praktijksituaties, waarin je SD kunt toepassen.
• Hoe je persona’s ontwikkelt.
• Customer Journeys Mapping.
• Service Blueprinting.
• Prototyping.
• De innovatiecyclus.

LEER DOOR TE DOEN


De Service Design practitioner bij Laurens Trimpe is gericht op praktijkervaring en oefening. Wij nodigen onze deelnemers uit om samen te werken en te leren door Service Design toe te passen. Bovendien staat uw bedrijf centraal binnen elke oefening, en dat maakt de Service Design Practitioner van Laurens Trimpe extra relevant en waardevol.



 
 

HET PROGRAMMA

TijdstipThemaWaar we het over gaan hebben
9.00-9.30Welcom en opwarmingInloop koffie thee en een kennismaking met de docent en de deelnemers
9:30-12:15Het Service Desigr GedachtegoedDefinitions and Desciplins. Service Designs, Design thinking, custmer experience design, human-centered design. The service perspective of design. Custmer journey , touch points,channels,experience cycle, blueprint, service ecosystem, expectation management, service and product design quality criteria for services. The necessity and use of service design. Important trends(servitization, shared economy, experience economy, new requirements for companies(custmer experience as USP, pressure of innovation etc. example of cases. Design process. Double diamond process, analysis and exploration, insights, ideation, concept development ,prototyping,testing,implementation
Joyce Ming$200Andy

DAG 2

TijdstipThemaWaar we het over gaan hebben
9.00-9.30Welcom en opwarmingInloop koffie thee en een kennismaking met de docent en de deelnemers
9:30-12:15Het Service Desigr GedachtegoedDefinitions and Desciplins. Service Designs, Design thinking, custmer experience design, human-centered design. The service perspective of design. Custmer journey , touch points,channels,experience cycle, blueprint, service ecosystem, expectation management, service and product design quality criteria for services. The necessity and use of service design. Important trends(servitization, shared economy, experience economy, new requirements for companies(custmer experience as USP, pressure of innovation etc. example of cases. Design process. Double diamond process, analysis and exploration, insights, ideation, concept development ,prototyping,testing,implementation
Joyce Ming$200Andy

WAAR?

Freedomlab
Plantage Middenlaan 62
1018 DH, AMsterdam
06-22510081