Service Design Master

De diepgaande Service Design opleiding voor Innovatie professionals.

Heeft u de Service Design Practitioner opleiding met succes afgerond? Dan kunt u uw expertise verder verdiepen met de Service Design Master. Deze vervolgopleiding bouwt voort op het fundament uit de practitioner opleiding en behandelt nieuwe, geavanceerde strategieën waarmee u uw innovatiecapaciteit kunt vergroten op het gebied van product management, customer experience, marketing, sales en technologie. Vooral leiders van multidisciplinaire teams zijn zeer gebaat bij deze vervolgopleiding omdat u met de methodes die u hier leert de samenwerking binnen uw team aanzienlijk versterkt.

WORD EEN MEESTER IN DESIGN THINKING EN SERVICE DESIGN


De Service Design Master-opleiding is een intensieve, 5-daagse opleiding, waarin u uw Service Design capaciteiten naar een hoger niveau tilt. Door gebruik te maken van kennis uit verschillende velden, leert u alles over de verschillende manieren waarop Design Thinking kan worden toegepast. U brengt uw behoeftes van uw doelgroep verder in kaart en kijkt hoe eventuele problemen kunnen worden opgelost. Deze oplossingen test u uit met behulp van de prototypes die u in de vorige opleiding hebt ontwikkeld.



Tijdens de training leert u o.a.:
• Het nieuwe merk principe.
• Verdieping in Service Blueprinting.
• Personalisatie strategieën.
• Content productie Strategie.
• Adaptief Ontwikkelen.
• Verdieping in Prototyping
• Agile Projectmanagement.

EEN UNIEKE COMBINATIE VAN INNOVATIE STRATEGIEËN


Veel strategieën en tools die u leert in de Service Design Master zijn ontwikkeld door Laurens Trimpe zelf. Deze technieken zijn zeer effectief en praktisch inzetbaar voor innovatiemanagers. De focus ligt op het opschalen en versnellen van het innovatieprocessen, zodat u de tijd van uw innovatiecyclus aanzienlijk kunt verkorten en innovaties met impact ontwikkelt.



 
 

HET PROGRAMMA

TijdstipThemaWaar we het over gaan hebben
9.00-9.30Welcom en opwarmingInloop koffie thee en een kennismaking met de docent en de deelnemers
9:30-12:15Het Service Desigr GedachtegoedDefinitions and Desciplins. Service Designs, Design thinking, custmer experience design, human-centered design. The service perspective of design. Custmer journey , touch points,channels,experience cycle, blueprint, service ecosystem, expectation management, service and product design quality criteria for services. The necessity and use of service design. Important trends(servitization, shared economy, experience economy, new requirements for companies(custmer experience as USP, pressure of innovation etc. example of cases. Design process. Double diamond process, analysis and exploration, insights, ideation, concept development ,prototyping,testing,implementation
Joyce Ming$200Andy

WAAR?

Freedomlab
Plantage Middenlaan 62
1018 DH, AMsterdam
06-22510081