Werken met Persona

Uw strategische opleidingspartner voor innovatieve organisaties

Service Design is een essentiële vaardigheid is voor de nieuwe generatie professionals die de mogelijkheden van technologische vooruitgang gaan vertalen naar succesvolle ondernemingen. Als Service Design consultant en trainer help ik deze professionals door het organiseren van Service Design opleidingen en co-creatieve evenementen.

LAURENS TRIMPE


Sinds 2005 heb ik als zelfstandige creatieve communicatiestrateeg meer dan 40 organisaties geholpen met het ontwikkelen van corporate communicatie, marketingcampagnes en nieuwe online tools. Naarmate de digitale revolutie zich voltrok, merkte ik hoe productontwikkeling en marketing steeds nauwer verbonden werden. Conventionele marketing- productontwikkelmethodes waren niet langer voldoende om een dienst te laten excelleren. Het was tijd voor een nieuwe manier van werken, een methode waarin een verbonden visie op het ontwikkelen van klantbelevingen centraal staat.



Toen ik in 2014 in aanraking kwam met Service Design, vielen de stukje op hun plek. Service Design biedt een canvas voor het ontwerpen uitzonderlijke klantervaringen, in co-creatie met alle stakeholders. Service Design zorgt voor een prettige, natuurlijke verbinding tussen mensen en merken. Bovendien verbetert deze methode de samenwerking tussen creatieve en technologische professionals die de dienst mogelijk maken.

 
 

HET PROGRAMMA

TijdstipThemaWaar we het over gaan hebben
9.00-9.30Welcom en opwarmingInloop koffie thee en een kennismaking met de docent en de deelnemers
9:30-12:15Het Service Desigr GedachtegoedDefinitions and Desciplins. Service Designs, Design thinking, custmer experience design, human-centered design. The service perspective of design. Custmer journey , touch points,channels,experience cycle, blueprint, service ecosystem, expectation management, service and product design quality criteria for services. The necessity and use of service design. Important trends(servitization, shared economy, experience economy, new requirements for companies(custmer experience as USP, pressure of innovation etc. example of cases. Design process. Double diamond process, analysis and exploration, insights, ideation, concept development ,prototyping,testing,implementation
Joyce Ming$200Andy

WAAR?

Freedomlab
Plantage Middenlaan 62
1018 DH, AMsterdam
06-22510081